• İstanbul14 °C
  • Mekke29 °C
  • Medine27 °C
  • Kudüs13 °C
  • Kahire18 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Güney Kore'de Müslüman Kardeşlerimiz
25 Kasım 2017 Cumartesi 16:00

Güney Kore'de Müslüman Kardeşlerimiz

İpek Yolu ile İslam'la tanıştığı tahmin edilen Kore halkı, 1950 yıllarında yarımadaya gelen Türk askerleri ile hafızasını tazelerken Güney Kore'de, bugün, yaklaşık 10 bin Müslümanın yaşadığı biliniyor.

Muslim Port Haber Merkezi | Çeviri: Zeynel Taylan

1984’te İslam’a girmiş olan İmam A.Rahman Lee Ju-Hwa için, ilk zamanlarında, arkadaşlarına barbekü ve içkiye katılamayacağını söylemesi zordu. “Eskiden arkadaşlarım dinimi anlamıyorlardı ve benden zorla içki içmemi istiyorlardı. Biraz zaman aldı ama şimdi beni anlıyorlar.”

İmam Lee Afganistan'da yaşanan rehine krizine karşılık tepki sonucu camiye gelebilecek saldırılardan ötürü yerel polisin güvenlik önlemleri aldığını hatırlatıyor ve "Koreli rehine krizi Güney Kore’deki İslam tarihinin dönüm noktalarından biriydi.” diyor.

Rehine krizinin 10. yılı

Bu yıl, Afganistan’daki Koreli rehine krizinin, yani dönüm noktasının 10. yıl dönümü. Bugün itibariyle Güney Koreli Müslümanlar, baskın şekilde Hristiyan ve Konfüçyüsçü olan toplumda %0.2’lik bir azınlığı oluşturuyor.

Güney Kore'de Müslüman kimliği

Güney Kore’de, Amerikan Füze Savunma Sisteminin (THAAD) kurulması ile başlayan sorunların ardından Çinli turistlerin sayısı azaldı. Bu yüzden Güney Kore Çinli turistlerden kalan boşluğu doldurmaya çalışarak kapılarını Müslüman turistlere açtı ve yerli Müslümanlar da böylelikle hem Müslüman hem de Koreli kimliklerini yansıtabilmeye başladılar.

Ülkeye gelen Müslüman turist sayısı 2015’ten geçen seneye kadar %33 artış gösterdi ve Kore Turizm Organizasyonunun (KTO) açıklamasına göre, 2017’nin sonunda 1,2 milyona ulaşması bekleniyor.

Bu durumun ekonomik potansiyeline bakılırsa, ülkede restoranlara verilen helal sertifikaların ve mescitlerin sayısı arttı. Ayrıca Seul Turizm Organizasyonu, başkentte Müslüman dostu video gösterileri yapan restoranları destekliyor.

İpek Yolu'ndan bu yana İslam ve Kore

İslam ve Kore Yarımadası, ilginç ve büyüleyici bir tarihi paylaşmakta. 9. Yüzyılın İpek Yolu çağından bugünün birbirine bağlı dünyasına… Bir zamanlar deniz ticareti için yapılan tahviller şimdi, Kore kültürü ve yeni dinleri arasında denge kurmaya çalışan Koreli genç Müslümanlara aktarılıyor.

Güney Koreli Müslümanlar, Kore’deki İslam’ın kökenleri ve İslam’ın 1950-1953 yıllarında Kore Savaşı esnasında Türkler sayesinde Kore’ye yeniden tanıtılması hakkında konuştu. Müslümanlar; İslam’a karşı güvensizliğin, yaş-sınıf hiyerarşisinin ve aşırı içki kültürünün hakim olduğu Konfüçyüsçü Kore toplumunda karşılaştıkları zorlukları ifade etti. 

2-047.png

Seul’ün Itaewon bölgesindeki Seul Merkez Cami, Malezya’dan gelen bağışlar ve Kore hükümetinin işbirliği içinde arsa temin etmesi sayesinde 21 Mayıs 1976’da açıldı.

 

3-046.png

Bu Cami, Cidde’deki İslami Kalkınma Bankası’nın para desteği ile Aralık 1991’de 3 katlı hale genişletildi.

 

8-008.png

Camii’de her hafta Cuma namazı için 800 Müslüman bir araya geliyor.

 

5-018.png

Harun Kara, Mr Kebab’ta çalışan bir Türk. Burası yerlilerin “Müslüman Sokağı” olarak adlandırdıkları, Orta Doğu restoranları ve Türk tatlıcılarıyla dolu olan yerin girişinde bulunuyor. Kara, 15 bin Türk askerinin gönüllü olarak Güney Kore’nin yanında savaşa katıldığı Kore Savaşı’ndan sonra buraya ilk gelip yerleşen kişi ve buradaki küçük Türk toplumunun bir parçası olmaya devam ediyor. Onların çoğu burada kalmayı ve Güney Kore’ye İslam’ı yeniden tanıtmayı seçmişti. Savaş sırasında Türkler, başlangıçta Türk askerlere hizmet için “çadır mescidler” kurdu. Fakat bu çadırlar ayrıca İslam’ın yayılmasına ve Güney Korelilerin olumlu dönüşümlerine zemin hazırlamış oldu. Türklerin yardım çabaları Güney Korelilerde o kadar derin iz bıraktı ki Türkleri “kan kardeşi” olarak benimsediler.

Safiya Kang, 10 yıl boyunca muhasebeci ve idareci olarak Seul Merkez Cami’de çalışmasının ardından 2015’te Müslüman olmaya karar verdi. “Başlangıçta, çoğu arkadaşım gibi, İslam hakkında hiçbir şey bilmiyordum ve İslam’ı 9 Eylül olayları ile birlikte terör ile bağdaştırmıştım. Ancak Muhammed Peygamber hakkında, Allah hakkında ve İslam’ın gerçekten ne olduğu hakkında daha çok şey öğrenmek istedim. İslam’ın doğruluğuna inandım ve Müslüman oldum.” Anlayışlı bir aileye ve onun helal yemeklerine bayılan bir eşe sahip olmasına rağmen o Seul’de nadiren tesettürle sokağa çıkmayı tercih ediyor. “İnsanların gözlerini bana dikmelerinden hoşlanmıyorum.” diyor. İslam’da huzur bulmasına karşın, Müslüman kimliği ve Koreli bir kadın kimliği arasında devamlı bir denge kurmayı deniyor. “Kendimi Müslümandan ziyade bir Koreli olarak daha özgür hissediyorum. Ama ben bir insanım ve duygularım değişebilir.” 

 

6-016.png

1990’da Müslüman olup 2000 yılında Hacca giden 48 yaşındaki Ahmed Cho “Kabe’ye vardığımda ağladım” diyor.

28 yaşındaki Emir Kim “İslam’ın hayat rutinleriyle olan ilgisi beni ilk etkileyen şey oldu. Ancak en çok takdir ettiğim şey ise Müslümanlar arasındaki eşitlik ve kardeşlik duygusu. Müslüman akranlarımın yanında yaş, kültür, geçmiş ayrımı olmadan daha rahat hissediyorum ve bu hiyerarşisizlik bana çok daha özgür hissettiriyor.”

 

7-010.png

Ömer Choi, sosyal medya aracılığıyla Güney Kore’de İslam hakkında bilinç oluşturmaya çalışan genç Müslümanlar arasında. O, Müslüman dostu restoranları tanıttığı “Kebaptan Kebaba” isimli bir video serisi yayınlıyor. Suudi Arabistan’da Arapça ve İslami İlimler öğreniyor.

Ola Bora Song, Afganistan’daki rehine krizinin yaşandığı 2007 senesinde İslam’a girdi. “Bazı insanlar bana bağırıp ülkeme dönmemi söyledi, bazıları da ceketimde bomba taşıdığımı iddia ediyordu. Onlar için Müslüman bir yabancı kabul edilebilir, ama Koreli bir Müslüman kabul edilemezdi. Çoğu Koreli, İslam hakkında medyada yanlış şekilde yansıtılan basmakalıp fikirlere sahip. Ben de bir zamanlar Müslüman değildim bu yüzden onların yanlış anlamalarını anlayabiliyorum ve onların İslam’ın gerçekte barış ve saygı dini olduğunu öğrenmeleri için çabalıyorum.” Song’un Seul Cami’de verdiği derslere 1-2 bin kişi katılıyor. Ayrıca Instagramdaki 140 bin takipçisi ile Asya’daki Müslümanlara ilham verici bir figür oluyor.

Kaynak: Al Jazeera

Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
ÖZEL HABERLER
Tüm Hakları Saklıdır © 2014 Muslim Port | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0090 535 921 45 31 | Haber Yazılımı: CM Bilişim